Eindelijk weer een berichtje.. - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een berichtje.. - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een berichtje..

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 September 2011 | Botswana, Gaborone

Nou het heeft even geduurd, maar hier eindelijk weer een berichtje van mij.
De afgelopen tijd geen internetmogelijkheden gehad. Op de campsites niet aanwezig en bij stops onderweg geen tijd hiervoor.
Het reistempo ligtr nog steeds moordend hoog, we komen tijd te kort en de dagen vliegen voorbij.

Sinds de laatste mail hebben we van alles gedaan:
Zeerobbenkolonie gezien bij Cape Cross, stinken!
Rotstekeningen van de San gezien bij Twijfelfontein.
Een bezoek gebracht aan de Himba's, die wonen op het landgoed van een Duitse vrouw.
Ontmoeting gehad met cheetah's op een cheetahfarm en ze zelfs mogen aaien!

Door naar Etosha waar we zowel in Halali als Namutoni zijn geweest. Mooi park, veel wilde dieren gezien! Vooral olifanten zijn in grote getale aanwezig.
Bij het waterhole van Namutoni een olifant op aaiafstand gezien. Hier 's avonds een zeer geslaagde night game drive gemaakt.

De grens over met Botswana naar de Okavango delta. Met speedboten doen we eer 3 uur over om Pepere Island te bereiken. En hoewel we dachten dat er geen voorzieningen zouden zijn, hadden we geluk en waren er gewoon toiletten en douches. De olifanten kwamen hier tot op de campsite. We liepen letterlijk in hun voetsporen en door hun drollen. Heel bijzonder! De dag na aankomst een mokoro tocht gemaakt. Vroeger waren dit - laag bij het water - boten van uitgeholde boomstammen, nu zijn ze gemaakt van kunststof. Per 2 gingen we in de boten die werden voortbewogen door polers, net als de punters in Giethoorn zeg maar. Hier ook 2 game walks gemaakt. Best spannend als de olifanten je ruiken en je een zwarte mamba, de giftigstge slang van Afrika voorbij ziet snellen. Heb ooit gehoord dat als je hierdoor gebeten wordt je je laatste telefoontje wel kunt plegen.

Inmiddels zijn we aangekomen in Chobe en hebben we net een river cruise achter de rug. Vele olifanten, nijlpaarden en buffels gezien. Die laatsten maakten de big five compleet.
Morgen maken we eerst een ochtend game drive en vertrekken daarna naar Zambia om vervolgens nog anderhalve dag hier activiteiten te doen. Ik heb geboekt voor een halve dag lion encounter, een halve dag African impact - vrijwilligerswerk bij een weeshuis: spelletjes doen met de kinderen en een schooltje verven oid. Danm is de zaterdagmiddag nog over voor een bezoek aan de Vic Fall's zowel aan Zmabiaanse als aan Zimbabwaanse kant. Zondag schijnt een residag van 10 uur naar Lusaka te zijn en maandag stappen we 's morgens vroeg al op het vliegtuig.

Denk dat ik na thuiskomst nog 3 weken nodig heb om bij te komen.... maar behalve het hoge reistempo en nauwelijks tijd voor jezelf gaat het goed naar de zin.
Nu snel terug richting campsite, want Cornelia en ik hebben corvee...kijken of we Ben nog ergnes bij kunnen helpen.

Doei!

• 29 September 2011 - 18:41

Petra:

Wat een leuke verhalen allemaal!! Wat zie je veel en ontzettend leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen! Geniet nog van deze laatste dagen want wat gaat het snel. Groetjes en tot ziens volgende week in het warme Nederland.

• 29 September 2011 - 20:22

Pap En Mam:

Hoi Yvonne, Fijn weer iets te kunnen lezen, alhoewel we ook blij zijn met de sms-jes die we af en toe ontvangen.
    Besef je wel dat je een lustrum viert. Dit is het 5e aaneenvolgende jaar dat je een verre reis maakt. We hadden net je reisschema bekeken en hadden al het idee dat jij aan het vrijwilligerswerk mee zou doen. Leuk. Geniet nog maar even van alles, want de reis zit er bijna weer op. Drie weken bijkomen zal er niet in zitten, want op het werk zullen ze je wel weer verwachten. Hadden nu nog niet op een berichtje gerekend. Dachten dat we tot morgen of overmorgen zouden moeten wachten.
    Dus een meevaller. Voor je het weet sta je weer op Schiphol, waar we elkaar weer zien.

Groetjes Pap en Mam.

• 29 September 2011 - 21:05

Willem En Truus:

Hoi Yvonne
    Nou meid wat een spannende reisverslag met olifanten die vlak bij je zijn en dan nog zo,n glibberige giftige slang Droom er maar niet van!!
    Jij liever dan ik brrrr... maar wel heel mooi om te lezen
    Wensen jou nog hele mooie laatste vakantiedagen toe volgende week is het weer bijkomen
    Lieve groetjes van Willem en Truus

• 01 Oktober 2011 - 07:00

Harm En Zwaan.:

Hallo Lyonne,
    Van Harte welkom in Wildervank.
    Bek en bek af vernemen wij. 3 weken is volgens ons nog niet. Zeg maar na de Kerst. (Grapje!!!!)

• 04 Oktober 2011 - 10:26

Marlies:

Hey Yvonne,

Wat goed om te horen dat je het erg naar je zin hebt! Zow je hebt echt super veel gezien en gedaan.. denk je inderdaad ook nog aan de ontspanning ;)!! Heel veel plezier nog en een goede terug reis!