Eerste bericht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Nou hier dan een eerste berichtje, jullie zaten natuurlijk allemaal al in spanning te wachten.

Na een dramatisch vertrek van mijn zijde, vele zenuwen en niet helemaal lekker in m'n vel zitten, ben ik uiteindelijk toch op Schiphol aangekomen en in het vliegtuig beland.

Via Londen kwamen we zondagochtend rond 8 uur in Kaapstad aan. De zon scheen al! Dus nadat iedereen z'n spullen had en we Sara onze reisbegeleider hebben gevonden vertrekken we richting Saasveld Lodge.

Aangezien de kamers nog niet klaar zijn, gaan we linea recta door naar de Tafelberg. Die ligt meestal onder een wolkendeken, dus deze kans moeten we nu benutten. Eenmaal weer beneden ga ik met een klein groepje door naar Kirstenbosch Botanical Gardens. Mooi! Vele bloemen: protea's, erica's.....
's Avonds met z'n allen uit eten.

Gisterochtend met z'n allen op excursie naar het Kaapse schiereiland. Diverse fotostops onderweg. Afrikaanse pinguins op Boulders Beach, lunch in Simon's town en vervolgens door naar het NP Kaap de Goede Hoop. Cape Point dit keer niet gezien. Maar wel gewandeld via een mooie route naar Kaap de Goede Hoop. Onderweg genoten van de omgeving, struisvogels en een klipdassie (hyrax) - een soort marmot verwant aan de olifant - gezien.
Vanuit de bus waarmee we op pad waren zagen we nog 2 bontebokken, bavianen en tot 3 keer toe walvissen.
De laatste stop was Constantia, waar wijn geproefd kon worden. Daar heb ik me dit keer niet een gewaagd, in 2004 heb ik alles uitgespuugd en aangezien ik nog steeds geen wijn lust. Niet aan mij besteed dus. Ik heb het op ruiken gehouden.
Voordat we uit eten gingen bij Mama Africa in Longstreet, konden we nog even relaxen in het hotel.
Bij Mama Africa heb ik struisvogel steak gegeten. De springbok van de avond ervoor smaakte me beter. Was malser en er zat meer smaak aan. Bij M.A. was live muziek van locals, wrs mensen uit de townships. Het was erg leuk, dus we gingen pas rond half 12 terug naar Saasveld Lodge.

Vandaag een vrije dag. Regenachtig, rond 15 graden. Frisjes dus! Met 17 man om kwart over 8 vertrokken met taxi's naar het Waterfront om de boot te nemen naar Robbeneiland. Het golfde behoorlijk, maar niemand werd zeeziek. Kregen daar een rondleiding per bus van zo'n 3 kwartier. Vervolgens nog een rondleiding te voet door een groepscomplex en de cel van Nelson Mandela. Dit werd gedaan door een oud politiek gevangene.
Eenmaal terug in het Waterfront zijn we met 7 personen gaan lunchen en vervolgens wat door de stad gelopen.
Net langs de supermarkt gelopen om wat snacks in te slaan en zo dadelijk nog even de tas inpakken.

Morgen zullen we wrs vroeg vertrekken richting Van Rhijnsdorp. Ik heb gehoord dat we ongeveer 8 zouden moeten rijden? Gelijk een lange reisdag dus. Hopen op mooier weer zodat de korte broek aan kan! Nu is het nog niet veel anders dan thuis kwa weer.

Renee, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

Tot de volgende keer!

  • 13 September 2011 - 16:26

    Renée:

    Hoi Yvonne,
    Leuk om van je te horen! Zo te horen al leuke dingen gedaan en gezien! Volgens mij ben ik met Farai ook in Mama Africa geweest, grappig. Hoe is de groep? Leuke mensen?
    Groetjes Renée

  • 13 September 2011 - 16:50

    Tanja:

    Hoi Yvonne,

    Leuk om zo snel al iets van je te horen! Een hoop bekende plekken gezien, herkende de pinguins je nog? Gaaf dat je deze keer wel naar Robbeneiland toe kon, ik ben best wel een beetje jaloers. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Tanja

  • 13 September 2011 - 18:34

    Martin:

    hoi Yvonne, klinkt bekend allemaal. Behalve dan Robbeneiland, was nog (net) niet geopend in 1997 toen ik daar was, Tafelberg was gesloten vanwege defecte kabellift. Had je een mooi uitzicht? Nog veel plezier! Ik ben me aan het voorbereiden voor m'n reis naar Brazilie komende vrijdag.

    groetjes

  • 13 September 2011 - 19:19

    Pap En Mam.:

    Moi Yvonne.

    We hadden gisteren al gezien dat Daphne de Loor een berichtje geschreven had en keken daarom al uit naar jouw eerste bericht. Je SMS bericht hadden we natuurlijk al gehad. Zo te lezen al de eerste indrukken opgedaan en dieren gespot.
    In ieder geval Robbeneiland nu ook gezien. We zijn net als Tanja best ook wel een beetje jaloers op je.
    We hopen dat het een leuke groep is en wachten op je volgende bericht. Geniet er van verder. De groeten van oma.

    Pap en mam.

  • 13 September 2011 - 19:33

    Corine:

    Hoi Yvonne,
    leuk om je weer te volgen en net als Tanja ben ik ook jaloers op je bezoek aan Robbeneiland.
    Ik moest erg lachen om het niet-proeven van de wijn, dat kan ik me van vorige keer nog goed herinneren. Grijns....
    Veel plezier!!
    groetjes uit Parijs,
    Corine

  • 13 September 2011 - 20:55

    Heleen:

    hoi Yvonne,
    Ik lag al heerlijk op bed ,te lezen,riep Jan dat je een bericht had gestuurd.
    Zit hier dus nog snel even,leuk,leuk allemaal jammer van de temperatuur maar wel lekker om te acclimatiseren,hi,hi je krijgt vast je portie warmte nog wel.

    Nou ,veel plezier daar,we houden je in de gaten!!

    Heleen,Jan

  • 13 September 2011 - 20:58

    Willem En Truus:

    Hallo Yvonne
    Wat leuk om te lezen dat je al weer volop van je reis zit te genieten en wij natuurlijk van jou avonturen
    Geniet er van en wij zullen jou op de voet gaan volgen
    Heel veel plezier en hoop beter weer dan je nu hebt
    Lieve groetjes van ons uit Veendam


  • 14 September 2011 - 07:04

    Maaike:

    Hee Yvonne,

    Leuk om je bericht te lezen!
    Wat gaaf dat je naar Robbeneiland bent geweest; dat lijkt me een heel bijzondere (indrukwekkende) ervaring.
    Heb je de klipdassie op de foto? Ik ben benieuwd hoe zo'n olifantenmarmot er uitziet, mijn fantasie slaat op hol :-).
    Veel plezier en geniet lekker van alles!

    Groetjes,
    Maaike

  • 14 September 2011 - 07:24

    Marlies:

    Heey Yvonne,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Wel jammer van het weer, hoop dat dat snel beter wordt. Grappig om je verhalen zo te lezen, al die dingen heb ik ook gezien. Erg indrukwekkend allemaal hé?! Heb je de Tafelberg beklommen of ben je met zo'n liftje naar boven gegaan? Heb je dat abseilen ook nog gezien? Dat heb ik toen ook gedaan :)! Hier in Eindhoven is het leuk, nog wel wennen en moet ff m'n draai gaan vinden, maar komt vast goed.
    Nou ga lekker genieten he! En ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Groetjes Marlies

  • 14 September 2011 - 09:19

    Tanka:

    Hey Yvonne,

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Handig lijkt me ook voor jezelf om straks na te kunnen lezen wat je allemaal hebt gedaan en gezien...want in deze eerste paar dagen is volgens mij al zoveel gebeurd en te zien geweest!
    Heel veel plezier verder en zie uit naar de honderden foto's waar je mee terug komt...:-) En daarvoor natuurlijk eerst je verhalen nog per mail.

    groetjes, Tanka

  • 14 September 2011 - 13:11

    Annemarie:

    Hoi Yvonne,
    Leuk om van je te horen. We gaan je verhalen weer volgen. Nu maar hopen dat het weer wat beter wordt. Ben benieuwd naar je verhalen en foto's als je tergug bent.
    Groeten Annemarie, Martin, Kathelijne en Maxim

  • 14 September 2011 - 16:45

    Kitty:

    Fijn om iets van je te horen/ lezen!
    Ik hoop dat het inmiddels beter weer is geworden daar. Je schrijft nog niet veel over de groep, hoe lijkt het daarmee?
    Zou leuk zijn als je regelmatig een berichtje kunt plaatsen, dan kunnen wij een beetje mee genieten.
    Heel veel plezier!

    groetjes van Kitty

  • 14 September 2011 - 18:05

    Erik En Marion:

    Nu gaan we jou eens volgen op je avonturen door Afrika, gaaf hè, walvissen! Of misschien had je ze al eens eerder gezien...
    Geniet ervan!!,

  • 17 September 2011 - 07:54

    Petra:

    Leuk om van je te horen. En, de korte broek inmiddels aangehad? Een marmot verwant aan de olifant???? Ben benieuwd naar de foto! Haha.
    Heel veel plezier daar!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Namibië / Botswana

Recente Reisverslagen:

09 December 2011

Nu echt de foto's

30 Oktober 2011

Foto's deel 3

13 Oktober 2011

Foto's deel 2

09 Oktober 2011

Voor de liefhebber

04 Oktober 2011

De laatse dagen
Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 41488

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Sri Lanka en de Malediven

16 Oktober 2013 - 06 November 2013

Thailand

01 November 2012 - 21 November 2012

Suriname

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Namibië / Botswana

31 Oktober 2010 - 22 November 2010

Cuba

10 Oktober 2009 - 31 Oktober 2009

Vietnam

28 September 2008 - 20 Oktober 2008

Madagascar

08 September 2007 - 30 September 2007

Pura Vida

Landen bezocht: