vervolg - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 September 2007 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Terwijl ik typ vallen sommige woorden soms weg. Beetje slechte verbinding? Denk laat ik het eerste deel maar vast verzenden.
Verder waar ik gebleven was. Vanuit Siepre vertrekken we met 2 bootjes voor een uurtje varen. Het is al mooi weer dus we hebben een mooie tocht langs bossen, mangroven en een stukje over zee, door de branding. Echt super!
Zitten hier in Punto Marenco lodge. Echt heel erg mooi. Palmbomen, aan zee. Zitten wat bomen voor maar vanuit ons huisje kunnen we de zee nog zien. In het huisje zitten geen ramen, alleen wat horgaas. Kun je nagaan hoe warm het hier is.
We zijn er al vroeg en vertrekken kort erna weer met een groep om in een boot naar Isla del Cano te gaan, even voor de kust. Walvissen en dolfijnen spotten in combi met snorkelen. Nog geen 5 minuten na vertrek zien we de eerste walvis al. Echt super mooi. Hij springt zelfs een keer helemaal uit het watert, maar helaas heeft niemand dat volgens mij vast kunnen leggen. Zien nog meer walvissen, geen dolfijnen die dag. Het snorkelen heb ik niet gedaan. Ben niet zon waterheld, niet met de voeten aan de grond kunnen is niks voor mij. Was ook niet veel bijzonder te zien. Maar een leuke dag gehad dus.
Hier ook een huishond gehad, heeft de hele nacht op een stoel voor ons huisje geslapen.

De 24e moesten we eerst een kort stukje met de boot en gingen daarna in 4x4 wagens op naar Corcovado. Toch nog wel 4 uur rijden over onverharde wegen, stukken door het water. Die 4x4 is echt wel nodig. Daarna moesten we met ons dagrugzakje nog iets van 3 kwartier over het strand lopen, een riviertje doorwaden. Dat ging allemaal nog goed. Todat ik een van zij komende golf niet kon ontwijken en tot op m´n ondergoed toe nat was. Had het even helemaal gehad toen we aankwamen. Vies, plakkerig, nat, Smerig gevoel. Moesten we nog eerst gaan lunchen ook. Er was maar 1 ding dat ik wilde: douchen!!! De douches zijn wel koud de laatste dagen, maar met die warmte maakt dat ook niet uit.
Die middag verder niet veel gedaan. Heeft grotendeels geregend. Fijn dat we nog wat kunnen wassen want ik was door m´n ondergoed heen. Alles wordt klam en vochtig, droogt slecht. Stinkende tas dus. Maar dat hebben we hier allemaal.
Nog wel opgetrommeld om een tapir te gaan kijken. Stond met haar jong verscholen in het groen. Geen foto dus. Maar heel bijzonder, ze zijn heel schuw.

Dinsdag na een slechte nacht, zitten hier in La Leona eco lodge, tented camp. Uitzicht op zee en die buldert nogal vandaar.
Gewandeld in Corcovado met een gids. Was erg benauwd. Rode ara´s gezien, uit een verse kokosnoot gedronken en de kokos gegeten. Leeggeroofde nesten van schildpadden gezien. ´s Middags gerelaxt bij de lodge. Echt heel erg om hier te zijn. Liggend in een hangmat (ik niet) tussen de palmbomen met uitzicht op zee. Af en toe vliegt een groep pelikanen voorbij.

Vanochtend konden we uitslapen maar dat lunkt toch echt niet. Ben hier dagelijks om 5 uur wakker. Om half 7 opgestaan, half 8 ontbijt en daarna het stuk over het strand terug naar de 4x4 die ons naar Puerto Jimenez hebben gebracht. Hotel Agua Luna. Basic. Hier is niet veel te doen. Kleine plaats, meer een tussenstop voor Manuel Antonio. Morgen een lange reisdag hierna toe.

Waarschijnlijk is dit de laatste mail uit CR. Tot ziens in ieder geval!!!

• 27 September 2007 - 08:05

Heleen:

Woaw,een en al leesplezier wat een spannende dingen jij meemaakt.
    Gefeliciteerd met je pap he!!

Is het niet angstaanjagend met van die vreselijke onweersbuien,en dan in de auto tussen al die bossen en hoge bomen?? En dan ook nog voor je ogen een auto van de weg.....niet echtlekker.

Maar die natuur ende dieren die je daar allemaal ziet,zo bijzonder.Als je straks weer thuis bent merk je volgensmij pas weer hoe georganiseerd wij hier wonen en leven.(bevalt je dat nog denk je???)

In ieder geval vermaak je je prima en dat is goed te lezen.

Geniet nog van je laatste dagen daar,wij zitten dit weeken in Brummen(scheiding IJsselvalei&de veluwe) hebben daar een gezellig weekend van de Luka(luchtkanalenbranch)KLetsen,eten,schilderen(v.d dames)s`avond diner en dansen.
    Leuk,......mare als ik mocht kiezen met alles wat jij allemaal beleeft.......Geniet en groetjes!!
    jan,heleen,thomas,laura,daniel.

Oja,bedankt voor je kaart.

• 27 September 2007 - 11:37

Pap En Mam.:

Hoi Yvonne,

Leuk dat je even belde vanmorgen, helaas verbrak de verbinding. Raar idee dat wij net wakker werden en jullie nog naar bed moesten gaan.

We hebben direct daarna je mailtjes gelezen. Gelukkig is er met jullie niets ernstigs gebeurd tijdens dat noodweer. Zo te lezen zijn jullie, vrouwen, omringd door helden of noemen ze zich Tarzan of Batman.

Gelukkig heb je de walvis zelf gezien, jammer dat je er geen foto van hebt. Volgende keer beter.

We hebben de reis ervaringen van Maaike ook op "waar ben jij nu" gelezen. Ook zij is erg enthousiast over de reis.

Doordat de telefoon verbinding verbrak, konden we niet meer over Schiphol praten, we hopen dat je ons nog herkent, want Sonja heeft behoorlijk om zich heen geslagen.

Pap en mam.

• 27 September 2007 - 15:58

Martine:

Hé Yvonne,

Zo deze vakantie is wel even wat spectaculairder als vorig jaar. En die regendag in porto was dus niks evrgeleken bij de buien die je nu meemaakt. Kan me goed voorstellen dat je het soms gehad hebt met het gegeven dat ales nat is, stinkt et cetera! Maar je maakt echt wel hele gave dingen mee zeg! Nog even dus...als je dit nog leest...goede terugreis gewenst alvast!

Groetjes Martine

• 27 September 2007 - 17:29

Carla:

Hee Jij Costa-ganger,

Leuk verhalen joh. Lijkt me allemaal wel vermoeiend. Helaas zit je toch er alweer bijna op...
    Ben benieuwd naar je foto's vernalen...

Moeten snel mijn zijn viertjes een weekendje plannen..

Gr
    Carla

• 28 September 2007 - 10:32

Aline:

Hoi vakantie ganger,
    Heb je het een beetje naar je zin. Erg leuk om je verhalen te lezen. Je maakt weer heel wat mee zo te lezen.

groetjes aline