Gaat nu snel helaas.... - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Gaat nu snel helaas.... - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Gaat nu snel helaas....

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 September 2007 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Weer een plaats om te internetten. Heb m´n schrift er bij liggen want in korte tijd gebeurt er telkens zoveel.

Nog gefeliciteerd Daniel en José!

Afgelopen zaterdag zouden we naar Drake Bay. Dit is niet helemaal gelopen zoals het moest. Vertrokken al vroeg in de ochtend uit Savergre Lodge. Ochtendje met diverse mensen aan de diarree, ik ook, waarschijnlijk door het eten???? In de loop van de dag was het weer over gelukkig.
Hadden wat tegenslag onderweg. Moesten tot 2 keer toe een andere weg nemen omdat deze was afgezet. Niet zo leuk..op de ene weg was al een landslide geweest: tractor van de weg gespoeld door het zand, bestuurder dood. Tweede weg uit voorzorg afgezet. Hierdoor moesten we meer dan 3 uur omrijden en het was de bedoeling om in Siepre de boot te halen.
Maar ja,..dat is niet gelukt. Veel on weer onderweg. Niet normaal meer, recht boven ons. Tot 3 keer toe, de eerste keer zag ik hem vallen, vielen er bomen over de weg. Onze heren uit de bus, de boom aan de kant gesleept. Levensgevaarlijk met al dat geflits maar ok. Doorweekt kwamen ze terug in de bus en konden we weer verder. De 2e en 3e keer waren de bomen te groot en moesten er werklui aan te pas komen met kettingzagen. Al met al kwamen we pas om 5 uur in Siepre aan en was het door het noodweer te gevaarlijk om nog met de boot te gaan. Het hotel had maar 5 kamers voor 20 personen. Moesten dus een beetje inschikken. Wij sliepen met Marion en Erik op de kamer. EEn stel van 39 en 41. Geen probleem, ze zitten bij de groep.

De 23e om 5 uur al onder de douche, 6 uur zouden we met een boor vertrekken naar Drake Bay, maar het werd iets later doordat de schipper de sleutel in het water liet vallen en eerst de reservesleutel moest gaan halen.

• 26 September 2007 - 22:27

Johan:

Heey Yvonne,
    Tjonge zeg, heftige reis zo op deze manier zeg! Je leert de natuurelementen in ieder geval wel zo kennen! Hoop dat de laatste dagen van jullie reis beter en met mooier weer verlopen Yvonne! Groetjes uit een ook regenachtig Nederland! Johan

• 30 September 2007 - 13:02

Michael Irene LOtte:

Hoi Yvonne,
    Het is maar goed dat je een schriftje bijhoud! Je kunt anders niet bijhouden wat je allemaal meemaakt! Doe voorzichtig en een goed verblijf verder met veel plezier!
    Liefs, Michael Irene en Lotte