Vanuit San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Vanuit San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Vanuit San José

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 September 2007 | Costa Rica, San José

Zo een eerste berichtje vanuit Costa Rica.
Na een hele lange reis...24 uur onderweg geweest al met al. Zat nog niet in de trein of kreeg een sms van een reisgenote dat we al 2,5 uur vertraging hadden bij vertrek. We zouden om 13.40 uur vliegen het is iets van 17.00 uur geworden. Hierdoor duurde de tussenstop in Miami gelukkig niet zo lang. Was tegen die tijd al bekaf. Ja gek he, was al rond middernacht misschien nog wel iets later. In de rij voor de grensformaliteiten..papieren invullen, vingerafdrukken en als die het niet doet, de scan daarvoor, bij natuurlijk het geval, zeker versleten vingertoppen, moet je even over je voorhoofd wrijven en dan je vinger weer op die scan leggen. Ik zij nog How silly, maar die vrouw zegt Well it works. Nou ja daar sta je dan met je vinger over je voorhoofd te vegen. Bril af voor de irisscan. Nu gelijk bekend bij interpol. En daarna zo door het volgende vliegtuig in, voor de resterende reis van 2,5 uur naar San José. Was dus kwart over 4 jullie tijd ongeveer, of toch nog iets later dat we daar aankwamen. Ook weer in de rij bij de douane, groep verzamelen en snel naar het hotel Balmoral midden in San José.
Alhoewel voor ons natuurlijk al heel laat nog wel even een drankje genomen en daarna snel ons bed in. Zo moe dat ik niet kon slapen. Ook mooi is dat. Tot 3 uur lokale tijd wakker gelegen en daarna meer gedommeld dan echt lekker geslapen.
Om 8 uur weer opgestaan voor een matige douche en om 9 uur ontbijt, Amerikaans met gebakken ei en aardappelen, spek en 2 toast met jam. Vult de maag weer voor een tijdje. Daarna voorstelrondje en wat info verstrekking door Marieke, onze reisleidster. Gezamelijk pinnen en toen kon ieder doen waar die zelf zin in had. De meesten zijn een rondwandeling door de stad gaan maken. Tanja en ik ook. Ontzettend warm rond het middaguur. We waren gewaarschuwd tussen 2 en 3 overkapping op te zoeken omdat het dan wel zou gaan regenen. Wat inderdaad ook gebeurde. Waren we net in het Museo Nacional. Het blijft regenen dus ponchos aan, niet het gebruikele straatbeeld hier, meesten lopen of niet rond of alleen met paraplu of niks. In het internetcafe beland. Straks terug naar het hotel vooreen welkomstdrankje en vanavond gezamelijk uit eten.
Morgen vroeg op, 6 uur ontbijt, half 7 vertrek voor onze eerste reisdag, gelijk wel een lange omdat we besltoen hebben onderweg nog langs de POas vulkaan te gaan. Op zijn Amerikaans kunnen we met de bus tot de krater komen. Ben benieuwd.
Maar dat horen jullie later dan wel weer.

Groetjes!!!!

• 10 September 2007 - 04:57

Pap,:

Hoi Yvonne,

Je eerste krabbel is gelukt. Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Die vrouw van de vingerscan bedoelde zeker dat je met een vinger naar je voorhoofd moest wijzen, in plaats van er overheen te wrijven. Ze zal wel gedacht hebben, zo ver reizen voor een regenvakantie? Het is hier nu 06.15 uur en daarmee heb ik denk ik de primeur bij het reageren??
    Jullie zijn dus niet de enigen die met vroeg opstaan ontberingen moeten doorstaan.
    Ga nu eerst aan het werk. Heel veel plezier verder.

Pap.

• 10 September 2007 - 06:39

Corine:

Dat klinkt bekend, lange reisdagen, vroeg op. Maar wat zullen jullie weer veel zien!
    Groetjes, ook aan Tanja,
    Corine

• 10 September 2007 - 07:54

Berita:

Leuk zo snel wat van jullie te horen. Goede reis verder. Groetjes uit Gouda.

• 10 September 2007 - 13:15

Heleen:

Hoi Yvonne,
    Ja zo vroeg als je vader is met antwoorden lukte "net" niet,ha,ha.

Fijn dat julle daar weer goed aangekomen zijn,ook al waren jullie lang onderweg.

Nu maar k lekker vakantie houden en genieten van alle leuke dingen daar,hier is g het vandaag herfstachtig dus jullie hebben het al beter.

groetjes daar en veel plezier he!!!

jan,heleen,thomas,laura,daniel.

• 10 September 2007 - 14:13

Kitty:

Leuk, nu al een berichtje van jou! Wat een lange reis zeg. Al wat foto's gemaakt in de stad?
    Veel plezier verder!

• 10 September 2007 - 16:47

Jaap En Dineke:

Hoi Yvonne,

Hebben je eerste bericht gelezen, prachtig dat het mogelijk is. Heel veel reisplezier.
    Groetjes Jaap en Dineke

• 10 September 2007 - 16:50

Carla:

Hee jij bent vlot met je eerste verslag...;-)
    Leuk hoor. Lekker he die controle bij de paspoorten...

Ik ga alvast oefenen met over mijn voorhoofd wrijven voor als ik volgende jaar naar Costa Rica ga.......

Gr
    Carla

• 10 September 2007 - 17:50

Karin:

Hooi Yvonne,
    Regen idd in de stad.... veel regen!
    tja.. dat zal wel niet de enige dag zijn.
    Lijkt me leuk de poas vulkaan, hebben wij niet gehad maar erg mooi op de plaatjes! ik lees weer! Karin

• 10 September 2007 - 19:05

Martine:

Ha Yvonne,

Leuk om te lezen hoe het je vergaat in Costa Rica. Beetje leuke groep mensen?
    Nou ik wacht met spanning op je volgende berichten...en lekker veel foto's maken hè!

Geniet!

• 10 September 2007 - 20:27

Aline:

Hoi hoi,
    Leuk hoor wat van je te horen en hoe je het daar gaat hebben.
    Ben ook wel nieuwsgierig hoe de groep is en of er wat leuke mensen tussen zitten het is altijd maar weer afwachten.

groetjes

• 11 September 2007 - 09:19

V.d. Hende:

Hallo Yvonne

Leuk om zo'n verslag te lezen, ome Ko vroeg zich af of je ook nog voor zo'n reis moet betalen na al dat wachten en die vermoeidheid. Leuk dat Erik ons nog eens uitleg geeft over die vulkaan.
    We volgen je op de voet, veel plezier verder.

Ko en Wil

• 11 September 2007 - 20:04

Johan:

Heeey Yvonne,
    Ben natuurlijk rijkelaat laat, maar wil je toch een hele fijne, plezierige en boeiende reis in Costa Rica toewensen.
    Geniet ervan meis!
    Groetjes,