Op reis met een missie - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Op reis met een missie - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Op reis met een missie

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Oktober 2010 | Nederland, Utrecht

Voor mij is de vakantie al begonnen. Vanmiddag kwamen pap en mam me om 2 uur halen om me naar Renee te brengen. Dat scheelt morgen weer wat in reistijd. Kan ik bovendien ook iets langer in bed blijven liggen.

De tas zit vol. Het heeft nog even wat moeite gekost. Al enige tijd had ik spullen klaar liggen op 1 van de logeerbedden en de afgelopen dagen kwam daar ook de kleding bij. Gistermiddag moest ik definitief pakken, maar of de tas was te klein of ik had te veel mee......
Nou ja, eerst maar eens bij oma op verjaardag.

Eenmaal weer thuis nog tot 1 uur vannacht achter de pc gezeten om de muziek die Erik voor me op een usb stick had gezet te combineren met de muziek die ik al op zijn MP3 speler had gezet.

Tot kwart voor 9 vervolgens in m'n bed gelegen en toen begon het gedonder weer. Spullen in de tas, spullen uit de tas, spullen in de tas en weer er uit. Na enkele dingen te hebben verwijderd en de spullen wat anders te schikken, past het er toch allemaal in.
Ook de 3 boeken die ik indien mogelijk wil afleveren bij 1 van de onafhankelijke bibliotheken in Cuba. Zie www.boekenvoorcuba.nl De eigenaren van deze prive bibliotheekjes willen de staatscensuur doorbreken door boeken uit te lenen aan buurtbewoners. Via het boekje Te gast in Cuba die we via SNP kregen na boeking, las ik over de boekencampagne van Pax Christi. Ik heb natuurlijk geen idee of we in de gelegenheid zijn, (en in de buurt komen) om zo'n bibliotheek te bezoeken. Maar lezen stimuleren is niet verkeerd. Dus heb ik 3 boeken thuis gestuurd gekregen: een woordenboek Spaans-Engels; een kinderboek en een studieboek. Op zoek naar een van de bibliotheken dus en anders de boeken elders achterlaten.

Renee heeft het eten klaar dus tijd om te stoppen. Nog een laatste keer pasta en dan op naar de rijst, met zwarte bonen en kip.

Op naar Havana!


  • 30 Oktober 2010 - 16:30

    Gerben:

    hoi Yvonne
    bijna op vakantie naar Cuba
    ben benieuwd wat je ervaring is
    geniet van je vakantie de kip zwarte bonen en de rijst
    grt Gerben

  • 30 Oktober 2010 - 16:59

    Maxim:

    Ik heb een hoop herrie gemaakt bij het zien van je foto op de computer. Ik herken je wel.
    Ik heb al heel wat cakejes met muis op. Morgen ga ik voor de taart. Ik bewaar alleen de foto. Mama maakt wel een nieuwe taart als je terug bent. Heel veel plezier en een goede reis. Ook van Kathelijne, papa en mama.
    Dikke kus Maxim

  • 30 Oktober 2010 - 18:03

    Tanja:

    Yvonne en Renée, heeeel erg veel plezier!!! Ik ben jaloers dat jullie weer zo'n mooie reis mogen gaan maken. Geniet ervan, maak mooie foto's en ik zal aan jullie denken terwijl ik aan het verven en behangen ben.

    Liefs, Tanja

  • 30 Oktober 2010 - 18:52

    Gretha:

    Hoi Yvonne,

    Geniet inderdaad nog maar even van de pasta, want straks is het inderdaad rijst, bonen en bakbanaan.

    Heel veel plezier.

    Groet, Gretha.

  • 30 Oktober 2010 - 19:06

    Jan Lavrijsen:

    Het is je van harte gegund Yvonne. Je leeft er wel hard naar toe merk ik. Hopelijk kom je weer heelhuids thuis.

    Groetjes

    Jan

  • 30 Oktober 2010 - 20:53

    Martin:

    Dames, veel plezier gewenst in Cuba. Zal wel lukken, zeker in Trinidad. En pas op met de rum ;-)

    groetjes

    Martin

  • 31 Oktober 2010 - 14:13

    Sylvia Kohlmann:

    Beste Yvonne
    Als uitgever van TE GAST IN Cuba vind ik het erg leuk om te lezen dat je naar aanleiding van onze uitgave boeken meeneemt naar Cuba. Ik ben benieuwd hoe de boeken ontvangen worden en of ze op hun plek komen. Ik wens je een hele fijne tijd in Cuba!
    hartelijk groet,
    Sylvia Kohlmann
    www.tegastin.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Cuba

Rondreis met SNP.

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Koud, nat en donker....november

21 November 2010

De cirkel is rond

14 November 2010

Vanuit Santiago de Cuba

09 November 2010

All inclusive, wie bedenkt het!

05 November 2010

Regen????
Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 41505

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Sri Lanka en de Malediven

16 Oktober 2013 - 06 November 2013

Thailand

01 November 2012 - 21 November 2012

Suriname

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Namibië / Botswana

31 Oktober 2010 - 22 November 2010

Cuba

10 Oktober 2009 - 31 Oktober 2009

Vietnam

28 September 2008 - 20 Oktober 2008

Madagascar

08 September 2007 - 30 September 2007

Pura Vida

Landen bezocht: