Koud, nat en donker....november - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Koud, nat en donker....november - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Koud, nat en donker....november

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

23 November 2010 | Nederland, Veendam

Het ene moment loop je nog in korte broek te genieten in de zon, een aantal uren later sta je te rillen van de kou en nattigheid. Heb de verwarming maar hoog opgestookt (21 graden).
Als m'n vakantie kleding schoon en droog is, kan ik het eerst wel ver weg stoppen. Aan de weerberichten te horen wordt het een vroege winter met misschien wel sneeuw, zei het natte, op mijn verjaardag.
Niks aan, het is vandaag nauwelijks licht geworden. De opgedane vitamine D is zo in no time weer verdwenen uit m'n lijf.

Ja, het is wel even acclimatiseren. Niet alleen aan de weersomstandigheden trouwens, ook aan het weer op mezelf zijn. Je went er snel aan om 3 weken samen met anderen te zijn. We hadden ook een gezellige groep, het kost even wat moeite dat los te laten.

Net voor vertrek nog even aan de schijterij geraakt. Waarschijnlijk van de soep die ik tijdens de lunch heb gegeten. Ik was niet de enige die er door overvallen werd. Maar gelukkig bleef het bij 1 keer dun, dunner, dunst. Blijkbaar stonden de sluizen open en was alles er in 1 keer weer uit. Gelukkig maar want om tijdens de vlucht aan de dunne te zijn, is niet echt een pretje.

We waren ruim op tijd op de luchthaven van Havana. Vanaf hier vlogen we eerst nog 1 uur verder van huis naar Cancún, om wat mensen te droppen en anderen op te pikken. We mogen het vliegtuig niet uit - staan ongeveer een uur stil op de luchthaven.
Vervolgens vlogen we richting huis, over Havana - hadden ze dat niet anders kunnen regelen? Hierdoor zo'n 3 uur extra reistijd opgedaan.
Alhoewel we een nachtvlucht hadden heb ik niet of nauwelijks geslapen. Ik had een afritsbroek aangedaan. Niet zo'n goede beslissing, op het moment dat je denkt lekker te zitten, krijg je het gevoel dat de ritsen je benen beginnen af te knijpen. Ik kreeg het gevoel dat ik m'n benen moest blijven bewegen om te voorkomen dat er slaap in m'n rechterbeen zou komen. Heel irritant! Niks ontspannen zitten dus en daardoor bleef het bij dommelen terwijl ik toch best moe was. MP3 speler maar op en met ogen dicht muziek geluisterd. Regelmatig wat te drinken gekregen en naar het toilet gelopen.
Al met al komen we na een voorspoedige vlucht rond 14.00 uur aan op Schiphol. Tassen van de band gehaald en afscheid genomen van iedereen.
M'n ouders stonden me al op te wachten.

Na een autoritje van zo'n 2 en half uur was ik weer in Veendam.

's Avonds de tas uitgepakt, lekker gedoucht, nog even de post doorgesnuffeld en rond half 11 m'n bed opgezocht. Heerlijk in 1 stuk door geslapen tot 10 over 8. Er toen direct maar uitgegaan. Ben dan deze week nog wel vrij, maar volgende week gaat om half 7 de wekker weer. Kan me beter maar vast een beetje gaan aanpassen.
Aan alles komt een eind tenslotte.

Bedankt iedereen voor de leuke reacties!!

Het was een leuke reis, ik heb genoten. Cuba heeft wel aan mijn verwachtingen voldaan.

Groetjes Yvonne




  • 24 November 2010 - 07:44

    José:

    Jeetje, nou al weer terug? Voor m'n gevoel ben je net weg!
    Leuk weer om je verhalen te lezen en ik ben benieuwd naar je foto's.
    Sterkte met acclimatiseren, dat zal niet meevallen met de naderende winter....

    Groetjes José

  • 24 November 2010 - 08:20

    Ina Van Deest:

    Prachtig Yvonne al die reis verslagen fijn dat we er door jou mails er mee van konden genieten .

  • 24 November 2010 - 17:03

    Petra:

    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent! Ik ben benieuwd naar de foto's!!
    Groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veendam

Cuba

Rondreis met SNP.

Recente Reisverslagen:

23 November 2010

Koud, nat en donker....november

21 November 2010

De cirkel is rond

14 November 2010

Vanuit Santiago de Cuba

09 November 2010

All inclusive, wie bedenkt het!

05 November 2010

Regen????
Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1236
Totaal aantal bezoekers 41473

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Sri Lanka en de Malediven

16 Oktober 2013 - 06 November 2013

Thailand

01 November 2012 - 21 November 2012

Suriname

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Namibië / Botswana

31 Oktober 2010 - 22 November 2010

Cuba

10 Oktober 2009 - 31 Oktober 2009

Vietnam

28 September 2008 - 20 Oktober 2008

Madagascar

08 September 2007 - 30 September 2007

Pura Vida

Landen bezocht: