De cirkel is rond - Reisverslag uit Havana, Cuba van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu De cirkel is rond - Reisverslag uit Havana, Cuba van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

De cirkel is rond

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 November 2010 | Cuba, Havana

We zijn weer terug in Havana. Nog een uurtje en dan worden we opgepikt om naar het vliegveld te gaan. Voor zover ik weet landen we morgen om 13.40 uur met MP619.

Van Santiago gingen we door naar Baracoa. De vrije dag daar was al snel gevvuld. Het werd een dag van wandelen, ter verkoeling een duik in de Rio Toa, daarna met een roeiboot richting strand waarover we nog zo'n 3 kwartier moesten lopen voordat we weer bij de jeeps waren die ons naar de bus bracht.

Ook onderweg naar Cayo Saetia nog een paar uur gewandeld. Cayo Saetia is een schiereiland met daarop een hotelcomplex voor militairen. Dit keer werden wij er ondergebracht. we verbleven hier 3 nachten. De eerste dag in zo'n 2,5 uur naar het strand gewandeld, daar gezwommen en geluncht en met de bus weer terug naar het hotel. De volgende dag rustig aan gedaan. Lekker relaxen bij het hotel en aan het eind van de middag een uurtje safari. Jawel...op zoek nar antilopen en zebra's die ze naar hier hebben gehaald jaren geleden al, om op te jagen.

Gisteren dus een reisdag. Al om 6 uur zaten we in de bus. We vlogen niet vanaf Holguin, maar vanaf Santiago. Met een klein 2 motorig propellor vliegtuigje. Naast ons nog 1 ander reisgezelschap en het vliegtuig was vol.

Aangekomen in Havana hadden we nog even tijd om in de stad rond te dwalen alvorens we ons laatste avondmaal genoten. Buiten in de open lucht op een pleintje.

Vandaag met open amerikaanse cabrio's door de stad getourd. Erg leuk, haren in de wind. Gezamelijk geluncht en afscheid genomen van Marcel, want hij vliegt eerder dan ons, terug naar Argentinie, waar hij woont.

Nu nog even omkleden en dan zijn we er klaar voor.

Tanja en Gerben Jan gefeliciteerd me jullie woning! Eindelijk de sleutel en nu hard aan het klussen. Succes!

Tot snel!

• 22 November 2010 - 07:34

Janneke:

Hoi Yvonne,

Leuk je reisverhalen te lezen. Ik zie de foto's wel tegemoed in juni. Ben benieuwd!

Veel plezier met nagenieten en een goede terugvlucht toegewenst!

Groetjes Janneke

• 22 November 2010 - 16:50

Martine:

Ha Yvonne,

Leuk dat ik een glimpje mee heb kunnen pakkenvan Cuba zo op deze manier!
    Welkom thuis weer!!

• 22 November 2010 - 21:15

Sandra:

Hey Yvonne,

Welkom thuis, was weer een geslaagde trip, of niet?
    Ik heb weer genoten van je reisverslagen, zie de fotoos wel weer in een slideshow voorbij komen, denk ik.

Groetjes, Sandra