Trekking - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Trekking - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Trekking

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Oktober 2009 | Vietnam, Sa Pá

Zit heerlijk fris gedouched achter de pc. We zijn weer terug in SaPa.
Gisterochtend om 9 begonnen met de trekking. We gingen vrijwel direkt een smal paadje steil omlaag en hij was behoorlijk glibberig. Niet heel prettig lopen. Al snel liep ik achteraan. We werden begeleid door 2 gidsen en een hele groep lokale dames. Ze snelden ons op hun slippertjes voorbij en schoten te hulp waar nodig. Natuurlijk met bij bedoelingen dat wel.
Als er een klein kindje met een bamboestok langs het pad staat, bied de gids me die aan. Dat scheelt een heleboel. Een fijn extra steuntje.

Ik blijf het rustig aan doen. Heb Jack Johnson in m'n hoofd: Slow down everyone you' re moving to fast... Inderdaad ik heb het idee dat we een race tegen de klok lopen. Maar hardlopers zijn doodlopers, ik kom er zo ook wel.

Als we bij de lunchplek arriveren schieten de dames toe...ze hebben tasjes en polsbandjes e.d. te koop. Aangezien Ngo me goed heeft geholpen koop ik maar een tasje van d'r.

Na de lunch klimmen en dalen we weer verder. Het klimmen gaat me beduidend makkelijker af. Maar zodra we dalen val ik stil. Conditioneel is het echter prima vol te houden ondanks het mooie weer.

We hebben mooie uitzichten over het dal en de rijstvelden. Kort voordat we bij de homestay aankomen staan we voor de keus of we de makkelijke of moeilijke route willen volgen. Ik ga voor de moeilijke route. Dat zou nog 2 uurtjes lopen zijn, maar na een uurtje zijn we er al.

De dames en heren slapen apart, op matrasjes op de grond, op de zolder van de gastgezinnen.
Om half 6 krijgen we een appetizer: zelf gemaakte friet met knoflook smaak. Een half uur later wordt het eten opgediend en vanaf half 7 moeten we de avond zien door te komen. Het is dan al een uur donker, dus weggaan is geen optie, want er is geen stratverlichting en de paden zijn niet geschikt voor een nachtwandeling. Dus worden er kaarten gelegd en 'verhalen' verteld.

Tegen half 11 kruip ik op m'n matrasje en kan niet slapen. Ga maar wat heen en weer sms en met pap en mam. Moet ook plassen, maar dan moet ik bij iedereen langs sluipen, dus dat probeer ik uit te stellen. Als ik om 1 uur nog niet slaap moet het er maar van komen. Nadien val ik ook snel in slaap.

Vanochtend ontbeten met pannekoeken. Dat viel er goed in. Om kwart over 9 weer begonnen met de trekking. Dacht gisteravond nog geen spierpijn te krijgen, maar dat was een verkeerde gedachte. Voel m'n bovenbenen goed.
Vanaf een waterval weer voor de langere route gekozen. Nog een schooltje bezocht en in een huis van de Red...was wat het ook al weer.
Na de lunch, noedelsoep is het nog maar een klein stukje lopen naar het punt waar de bus ons op komt pikken.
Nog even lekker kunnen douchen dus voordat we straks weer nar Lao Cai vertrekken om de nachttrein te pakken.

Zijn jullie toch weer even op de hoogte.

Groetjes Yvonne

  • 27 Oktober 2009 - 16:08

    Ina:

    Wat heb jij een indruk wekkende vakantie,prachtig ook hoe je je verslag doet.Dankjewel ik heb er erg van genoten.Ik wil je alvast een prettige terug reis wensen en kom heelhuids terug.Groetjes

  • 27 Oktober 2009 - 17:19

    Pap En Mam.:

    Hallo Yvonne.

    Zo te lezen was het een leuke trekking. Ook Tanja was er in haar mail enthousiast over.
    Wij vandaag verjaardag van oma en Fre Mik gevierd.
    Oma vond het leuk dat je even een sms hebt gestuurd en afgelopen zondag hebt gebeld.
    Nog een paar dagen te gaan. Geniet ervan.
    Simbad ook alles goed.
    Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Sa Pá

Vietnam

Recente Reisverslagen:

01 November 2009

Home sweet home

30 Oktober 2009

Tijd genoeg ...

29 Oktober 2009

Nog steeds in Halong Bay

27 Oktober 2009

Trekking

25 Oktober 2009

Klaar voor de trekking
Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 41468

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Sri Lanka en de Malediven

16 Oktober 2013 - 06 November 2013

Thailand

01 November 2012 - 21 November 2012

Suriname

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Namibië / Botswana

31 Oktober 2010 - 22 November 2010

Cuba

10 Oktober 2009 - 31 Oktober 2009

Vietnam

28 September 2008 - 20 Oktober 2008

Madagascar

08 September 2007 - 30 September 2007

Pura Vida

Landen bezocht: