Een lange rit voor de boeg - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Een lange rit voor de boeg - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Een lange rit voor de boeg

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Oktober 2009 | Vietnam, Hué

De dag is weer begonnen. Slecht geslapen vannacht. Even na 2-en wakker geweest en naar het toilet gegaan. De rest van de nacht wel liggen slapen denk ik, maar onrustig doordat ik lag te dromen.

De bedoeling was vanochtend nog een fietstochtje te gaan maken. Maar omdat het regent doen we dat toch maar niet.

Straks gaan we nog even iets te eten inslaan voor in de trein. In plaats van om 5 uur (zoals onder voorbehoud in de reisbeschrijving stond aangegeven) vertrekken we al om 2 uur met de trein richting Hanoi. Het is een langzamere trein en daardoor zullen we wel 'gewoon' om 5 uur morgenochtend in Hanoi aankomen.
Mooi op tijd dus!
Aangezien we dan nog niet in onze hotelkamers kunnen wordt dat na het ontbijt gelijk op stap voor een city tour.

Ben benieuwd hoe het slapen zal gaan in de trein. We slapen in een 4 persoonscouchette. Ik zal maar een warme trui meenemen, volgens Luan kan het door de airco nog wel eens koud worden.

We hoeven straks niet met een boot het hotel uit want de tyfoon is tot op heden uitgebleven.

Groetjes Yvonne

• 20 Oktober 2009 - 05:24

Yvonne Menkema:

Nou, 't is een beetje een hang dag tot op heden.
    Na het ontbijt rondje door Hue gelopen. Paraplu maar op.
    Net e en spaghetti bolognese naar binnen zitten werken, dan hebben we in ieder geval een warme maaltijd gehad vandaag.
    Voor vanavond hebben we wat broodjes ingeslagen. Maar weer afwachten hoe die smaken, ge en idee namelijk wat we hebben gekocht, de dame in de winkel sprak geen engels.

Nog 20 minuten en dan ve rtrekken we naar het station tot dan hangen we rond in de lobby van het hotel. Van waaruit ook de meeste mailtjes geschreven zi jn. In bijna alle hotels hebben ze namelijk wel 1 o f 2 computers staan die je gratis kunt gebruiken.

Yvonne

• 20 Oktober 2009 - 08:02

Pap En Mam.:

Inmiddels zullen jullie in de trein zitten en al weer een stukje op weg zijn naar Hanoi.Volgens p.c. is het weer daar wat beter, dat hopen we wel voor jullie.Zolang het niet donker is hebben julie nog wel wat te kijken misschien en als jullie dan nog een beetje kunnen slapen zal de reistijd meevallen, anders heb je een lange nacht voor de boeg. Met zijn 4-en in een couchette, kun je altijd nog een spelletje gaan doen(kaarten b.v.).Niet meegenomen zeker.Goeie reis verder en tot horens.

• 20 Oktober 2009 - 14:24

Ina:

Dankje voor je verslagen.Ik hoop dat je een beetje hebt geslapen in de trein.Even tot rust komen kun je weer genieten wat nog allemaal gaat komen.Het leven hier gaat ook gewoon door,gister onze kleinzoon opgehaalt voor logeren,misschien dat hij morgen mee gaat in bad. groetjes ina