Niks aan de hand hoor - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Niks aan de hand hoor - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Niks aan de hand hoor

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 Oktober 2008 | Madagascar, Antananarivo

Nou we leven nog hoor. Niks aan de hand, h gaat helemaal naar de zin.
Het weer is echt perfect. Zonnig en warm. Ook ,s avonds is het goed te doen.

Van Ranomafana zijn we naar Tsara camp gegaan. Dit is in het Andringitra gebergte. Hier sliepen we in luxe tenten. Met een klein groepje van 6. Tanja en ik en 4 heren uit de groep. Vanzelfsprekend ging er ook een gids mee. We hebben een bekliomming gemaakt naar de top van de Cameleon. Zagen on derweg eenslang, kwamen door een dorpje waar Marco en ik rijst hebben staan stampen. Ging gepaard met wat geknoei daar zullen ze wel niet blij mee zijn geweest. Vervolgens ons hoofd om de hoek van het schoollokaal gestoken. Zagen ringstaartlemuren. De klim was op sommige stukken behoorlijk pittig, we liepen in de zon en in de luwte. Op die stukken raakte ik wel wat achterop, maar net alms de anderen heb ik de top gehaald. Arno heeft hier de friese vlag (een brilpoetsdoekje) geplaatst en we hebben genoten van het uitzicht. Het dalen ging soms vrij stijl naar beneden. Tussendoor een lunch gehouden die de gids met zich meedroeg. Een pastasalade met fruit na: banaan en een mandarijn. Die van Arno was rot en in die van mij zaten gele maden oid.Kwamen op de terugweg ook nog weer door een dorpje waar we vele fotos hebben gemaakt. Iedereen wil hier graag oip de foto. We waren goed vermoeid toenb we weer terug waren.

Vanuit hier naar het Isalo gebergte gegaan. Een bijzonder mooi omgeving ook weer. De ene dag een wandelling gemlaakt in de maki kloof waar we witte sifaka,s hebben gezien. Hier heb ik ook een slang vastgehouden. Niet heel groot, wel een beetje eng. Maar de slangen hier zijn niet giftig. Tijdens het 2e deel van de tocht in de rattenkloof raakten Arno en ik de rest kwijt. Een heel stuk ons best gedaan de anderen te vinden maar aangezien nogalk moesten klimmen en klauteren kon dit haast de goede weg niet zijn en zijn we terug gelopen naar het punt van waar we de anderen zijn kwijtgeraakt. Daar staande hoorden we stemmen en zijn we die gaan zoeken, er bleken nog 3 achterblijvers te zijn. Lekkere gidsen dus!

De volgende dag boven op de kloof gelopen. Geweldig mooi! Bara graven gezien. En gezommen in een piscine naturelle. Vervolgens ,et een klein groepje nog 2 uur verder gelopen. Daar weer ringstaartlemuren en kameleons gezien.

Van hier naar Ambalavao bij de gastgezinnen. Een hele bijzondere ervaring. Misschienb een andere keer meer hierover. Ik moet nu stoppen. Er zit een limiet aan hier blijkbaar.

Groetjes allemaal. Wij vermaken ons hier wel!!!!

• 09 Oktober 2008 - 13:55

Heleen:

Hoi Yvonne,en Tanja.

Leestoevallig heel snel je bericht.Lekkere wandelingen ,goed dat je hier veel gelopen hebt.
    Blij dat je/jullie het naar de zin hebben.

Hier is ook alles goed ,op dit moment genieten wij hier ook van delaatste mooie dagen deze zomer,lekker buiten zitten en de herfstkleuren bewonderen.

Nog veel plezier daar,en tot binnenkort.liefs,heleen en de rest...

• 09 Oktober 2008 - 18:59

Annemarie:

Klinkt spannend wat je allemaal aan het doen bent. We zijn ook weer erg benieuwd naar de vele foto's die je natuurlijk weer gemaakt hebt.
    Nog veel plezier.
    Groeten Martin en Annemarie en een dikke kus van kathelijne

• 09 Oktober 2008 - 20:14

Pap En Mam:

Hoi Yvonne en Tanja,
    Het is dus gelukt nog weer eens een berichtje te sturen.Jullie hebben het zo te horen goed naar de zin en al veel gezien.We zijn nieuwsgierig naar het vervolg.Veel plezier en geniet er nog maar lekker even van.
    Groetjes