Eindelijk een berichtje van mij - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Eindelijk een berichtje van mij - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Eindelijk een berichtje van mij

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 Oktober 2008 | Madagascar, Ranomafana

Zo eindelijk tijd en een computer gevonden. En gelukkig met een engels toetsenbord.
Zit hier met een rood hoofd en plakkerig achter de pc. Al vanaf half 6 uit de veren. En na het ontbijt vertrokken naar het nationaal park. Hier werden we gesplitst over 3 groepen en gingen het regenwoud in. Hebben onze eerste lemuren gezien. 3 soorten maar liefst waaronder 2 die zich niet makkelijk laten zien.
Zijn nu net bergaf terug komen lopen.

Het is tot dusverre lekker weer. 's Avonds koelt het af, overdag is het warm.
De groep is leuk en heel gevarieerd qua leeftijd. De jongste is 27, de oudste weet ik niet precies maar ik gok 60 plus.

We zijn met een uur vertraging ongeveer aangekomen. Direkt naar het hotel gegaan en gaan slapen. Om 2 uur begon de dag en om 2 uur gingen we weer naar bed.

De volgende dag met de bus naar Antsirabe gegaan. Onderweg gestopt voor een korte wandeling.

Madagaskar is erg mooi. Rode aarde, sawa's, veel mensen bij de weg. Heel anders weer dan de andere landen die ik heb bezocht.

Gister in de ochtend bij een (half)edelsteen werkplaats/winkel geweest. We gingen er met een pousse-pousse naar toe. Een wagentje voortbewogen door een medemens. En ze rennen gewoon met je hoor. Daarna in de bus naar hier.
Kort na de middag een bezoek gebracht bij Stichting Madalief. Een 'opvangcentrum' voor moeders en kinderen. Er wonen 42 kinderen, de meeste geen wezen, maar kunnen door omstandigheden niet bij hun moeder wonen. De moeders die er wonen hebben zelf vaak psychische problemen waardoor het niet vertrouwd is als ze alleen met de kinderen wonen. Zo is er bijvoorbeedl een vrouw met 6 kinderen die soms last heeft van psychosen.
We hebben hier samen met de kinderen soep gegeten. Klaargemaakt door Madame Honorine, de vrouw des huizes.

De mensen die we tegenkomen zijn heel vriendelijk. Kinderen willen graag op de foto en vinden het geweldig als ze nadien het resultaat mogen zien.

Gaan zo terug naar het hotel. Om over korte tijd al weer te vertrekken naar het nationaal park om de muislemuur te gaan bekijken. Deze komen tegen de schemering naar een plek waar ze gevoerd werden. Misschien nog worden?
In ieder geval is dit de enige manier om ze te zien naar het schijnt.

Nou wie weet tot een volgende keer. Geen nieuws is goed nieuws!

Groetjes!!

:SMS update:: 4 oktober 2008 :
Zitten nu bij het zwembad van Isalo ranch. Ontzettend warm. Gisteren met een klein groepje een wandeling gemaakt maar de top van de Cameleon. Pittig!! Gr Yvonne

• 01 Oktober 2008 - 14:06

Martine:

Ha Yvonne,

Vanmorgen dacht ik nog: "ik ben benieuwd hoe het in Madagaskar is...ik hoop dat Yvonne snel wat van zich laat horen". En jahoor..nu staat er een verhaal van je eerste belevenissen. Klinkt goed zeg. Ik ga straks eens even googelen naar Lemuren en de Muislemuur. Geniet lekker verder!
    groetjes Martine

• 01 Oktober 2008 - 14:07

Martine:

Ha Yvonne,

groetjes Martine

• 01 Oktober 2008 - 15:26

Bert Van Klaveren:

Wat een gelukkig mens ben jij! Tanja heeft zitten klungelen op een frans toetsenbord.
    Ben je op de heenreis Tanja kwijt geraakt? Jij kwam met slechts een uur vertraging aan tegen Tanja anderhalf uur. En zo kunnen we nog even doorgaan. Want in je eerste bericht heb je niet vermeld dat restaurant Verhage gevestigd is in Bloemendaal (de naam van de wijk in Gouda, maar dat wist je misschien nog niet). Zie verder maar veel moois daar op dat eiland met al die onbekende diersoorten.
    Gr., Rita en Bert van Klaveren.

• 01 Oktober 2008 - 16:13

Pap En Mam:

Hallo Yvonne en Tanja.

We zagen al naar een eerste bericht uit. Niet op elke hoek een computer met internetverbinding dus.
    We hebben ook de door gestuurde mail van Tanja gelezen. Blij dat het juliie naar de zin gaat. Mam heeft je vanmorgen nog een SMS-je gestuurd. Weten niet of je deze ook ontvangt. Tanja wel lazen we net. Al veel dieren gezien dus. Misschien kunnen jullie er een paar foto's van maken ???? dan kunnen wij ze ook nog een keer zien. We trekken er wel een avond voor uit.
    Met Sinbad gaat het goed, de groeten van oma en ons en veel plezier verder.

Pap en mam.

• 01 Oktober 2008 - 18:03

Heleen &de Rest.:

Hoi Yvonne en ook Tanja.

Je zult wel denken,"helemaal geen sms-je meer van de fam. uit Kropswolde".
    Maar wij zijn (jan &ik)zelf net terug van 4 dagen Turkije.Vanmorgen om 5uur weerin ons eigen bedje. (vandaar)

Maar direkt nieuwsgierig naar jullie belevenissen aan de ander kant v/d oceaan,endat leest alweer lekker en leuk.

Fijn dat het een gezellige groep is,en jullie gaan weer veeldingen zien en beleven.

Wens n jullie dan ook heel veel plezier,en groeten van ons allemaal hier!!Jan,Heleen,Thomas,Laura,Daniel.

• 01 Oktober 2008 - 20:12

Toine:

Hoi Yvonne,
    Goed om te horen dat je het er naar je zin hebt. Fijn dat het er anders is dan in andere landen waar je geweest bent, vakantie moet immers niet te saai worden ;-)

Wij hadden hier vandaag ook nog een regenwoud, maar dan heel letterlijk (stortbuien !). Klinkt alsof het bij jullie beter vertoeven is...

Veel plezier met de volgende activiteiten !

Groetjes,
    Toine, Kathleen en Ilse

• 03 Oktober 2008 - 07:38

José:

Hoi Yvonne,

leuk je verhalen weer te lezen! Ben benieuwd naar de volgende.
    Heel veel plezier daar verder!

Groetjes José

• 05 Oktober 2008 - 17:07

Rens:

Voor het regenwoud had je niet zo ver weg hoeven te gaan. Het plenst hier ook al dagen.
    Leuk die verhalen. Neem je ook wat rode aarde mee? Staat leuk in een flesje. Grietjes Rens.

• 08 Oktober 2008 - 19:52

Dik En Gerda :

Hallo lezers,

Zoals jullie al gemerkt zullen hebben komen er weinig berichtjes binnen. Vanavond, (8 okt) heeft Yvonne ons gebeld.
    Alles is goed(af en toe diaree). Ze vermaken zich prima. Er is weinig gelegenheid om te mailen.
    Morgen willen ze nog weer een poging wagen.
    Groet uit Wildervank.

Dik en Gerda.