Bijna vakantie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu Bijna vakantie - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Yvonne Menkema - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 September 2014 | Nederland, Groningen

Nog anderhalve dag werken en ik heb vakantie. Heerlijk! De meeste spullen liggen al weer klaar op het logeerbed om woensdag te verhuizen naar mijn groene reistas. Een redelijk opvallende kleur zou je denken, maar met een donkerblauwe, of is het toch een donkergrijze, flightbag er om blijft het zoeken bij de transportband.

Donderdag neem ik de trein vanaf Assen naar Schiphol. Met zo'n kaartje van de BLIEB. Handig hoor... Heb er via marktplaats 11 euro voor betaald. Meen dat een enkeltje Assen-Schiphol 24 euro kost normaliter. Dat bespaart toch weer de nodige reiskosten. Ik had er ook nog niet zoveel gemaakt. ;)
Als ik dan op terugweg een lift kan krijgen... Dat zou mooi zijn. :))

Rond de middag hoop ik op Schiphol te arriveren. Ruim op tijd voor mijn vlucht van 15.30 uur. Zonder oponthoud heb ik dan misschien nog de mogelijkheid om de bloemenzee ter nagedachtenis aan de MH17 slachtoffers aan te doen.

Op Schiphol ontmoet ik mijn reisgenote Brigide. :) Wij kennen elkaar van de Suriname reis 2012. Sindsdien hebben we elkaar nog 2 keer gezien en verder alleen contact gehad via whatsapp en wordfeud. Maar het wordt vast weer lachen!

Dit keer gaan we naar Sri Lanka en de Malediven. Een groepsrondreis van 21 dagen georganiseerd door Djoser.

We vliegen met de Airbus A380, het grootse passagiersvliegtuig ter wereld, van Emirates via Dubai naar Colombo, waar we vrijdagochtend zullen aankomen. In Dubai stappen we voor het resterende deel van de vlucht over op een 'kleiner' vliegtuig van de Emirates.

Afhankelijk van de WiFi mogelijkheden en of de gelegenheid het toe laat, zal ik proberen af en toe een blog te plaatsen. Ik heb gemerkt dat ik vorig jaar minder frequent dan andere jaren aan berichtgeving heb gedaan via deze weg. Met de social media van tegenwoordig is het sneller gedaan om bij WiFi een whatsapp of korte berichtgeving op facebook te plaatsen dan een internetcafe op te zoeken en er even voor te gaan zitten. De tijd zal het leren.


  • 28 September 2014 - 22:47

    Heleen:

    Haha...lees net je bericht van toch weer!!;) een reisverslag.

    Leuk.., ik ga je zeker "volgen", ik hoop dat het weer een super leuke reis wordt, maar zo te lezen gaar4dat wel lukken.
    Ook Brigide heel veel gezelligheid samen met mijn nicht yvonne!!

    lieve groetjes, jan-heleen

  • 29 September 2014 - 09:23

    Jaap En Dineke:

    Hoi Yvonne.

    Een fijne reis en een heerlijke vacantie toegewenst. Geniet er van.

    Jaap en Dineke.

  • 30 September 2014 - 18:56

    Eric:

    Hey Yvonne, Leuk dat je ook mij nog weer laat meegenieten van je reisavonturen. Ik ga je zeker volgen en wens je een hele mooie maar vooral leuke reis. Maar vergeet met alle social media niet om ook alles gewoon even los te laten en 'even van de wereld te zijn'. Geniet er van!

    Groeten Afrika-Eric

  • 01 Oktober 2014 - 09:27

    Alie De Jong:

    Veel plezier! Ben benieuwd naar je verhalen.

  • 01 Oktober 2014 - 23:43

    Pap En Mam:

    Lieve Yvonne,
    We wensen jou een heerlijke vakantie. Op de terugreis ben je natuurlijk verzekerd van een lift. We zullen zorgen dat de "taxi" op Schiphol voor je klaar staat. We zijn benieuwd naar je verslagen. Ook je reisgenote Brigide een hele fijne vakantie gewenst!
    Liefs Pap en Mam.

  • 05 Oktober 2014 - 18:27

    Tini:

    Het is gelukt je te volgen hoe jullie reis verloopt.
    Wij wensen jullie een gezellige reis.
    Hart Gr Be en Tini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Sri Lanka en de Malediven

Rondreis met Djoser

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2014

So far so good

31 Oktober 2014

In etappes dan maar

26 Oktober 2014

Helemaal geweldig...

28 September 2014

Bijna vakantie
Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 41345

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 22 Oktober 2014

Sri Lanka en de Malediven

16 Oktober 2013 - 06 November 2013

Thailand

01 November 2012 - 21 November 2012

Suriname

10 September 2011 - 03 Oktober 2011

Namibië / Botswana

31 Oktober 2010 - 22 November 2010

Cuba

10 Oktober 2009 - 31 Oktober 2009

Vietnam

28 September 2008 - 20 Oktober 2008

Madagascar

08 September 2007 - 30 September 2007

Pura Vida

Landen bezocht: